Opis
V vodniku so zajeta glavna in bistvena področja, ki nikdar do sedaj niso bila zbrana na enem mestu. Pravno, a na razumljiv in berljiv način, so pojasnjene ključne pravne norme, ki urejajo pravice in obveznosti učencev v (osnovno)šolskem sistemu, opisane so dejanske težave in dileme uporabnikov tega sistema v osnovnošolski praksi ter predstavljeni vsi pomembni konceptualni in strokovni dokumenti, na katerih temelji slovensko šolstvo. Poleg veljavne pozitivno-pravne ureditve so v vsebino dela vključena številna aktualna mnenja in stališča Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, Inšpektorata RS za šolstvo in šport, Varuha človekovih pravic, Informacijskega pooblaščenca in kar nekaj ključnih sodnih odločitev, ki determinirajo področje vzgoje in izobraževanja pri nas.
V vodniku so navedeni številni statistični podatki, ki bodo zanimivi strokovni in tudi širši javnosti (število odložitev začetka šolanj, število izobraževanj na domu itd.), podana so pojasnila in odgovori na številna vprašanja, s katerimi se soočajo šole in starši, od poteka postopka odložitve šolanja, postopka usmerjanja otrok s posebnimi potrebami, do vprašanj s področja šolske prehrane, vzgojne dejavnosti šole, specifik izobraževanja na domu, ničelne tolerance do nasilja, varstva osebnih podatkov itd.
Knjiga je namenjena predvsem ravnateljem, svetovalnim službam šol, učiteljem, staršem osnovnošolskih otrok in drugim zainteresiranim deležnikom, ki se soočajo z mnogimi vprašanji, težavami in dilemami na področju vzgoje in izobraževanja. Glavno vodilo pri pisanju knjige je bila avtorjeva želja po ozaveščanju vseh udeležencev vzgojno-izobraževalnega procesa in po podrobnejši strokovni obravnavi posameznih področij, ki so bila do sedaj nekoliko teoretično spregledana, v praksi pa se posledično ni bilo mogoče nasloniti na konkretna napotila.
Mnenja o knjigi:
Brez svobode izobraževanja ni ne demokratične ne pravne države. Svoboda izobraževanja je pravica otrok in njihovih staršev do pridobivanja znanja, na podlagi katerega se lahko samouresničujejo, razvijajo v svobodne in hkrati odgovorne posameznike. Ta skrbno pripravljena monografija jim bo pri tem lahko služila kot nepogrešljivi pripomoček.
Prof. dr. Matej Avbelj, prof. za evropsko pravo, Nova univerza
Avtor je v knjigi zbral in na enem mestu uredil zakonske in podzakonske predpise, navodila in priporočila za izvajanje vzgojno-izobraževalnega dela v osnovni šoli. Knjiga ponuja pregled zagotavljanja pravic osnovnošolskih otrok v vključujoči šoli 21. stoletja, kar ji daje tudi zgodovinsko vrednost. Vsem ravnateljem, strokovnim delavcem, staršem in učencem želim, da nam knjiga postane koristen pripomoček.
Dr. Jana Grah, ravnateljica Osnovne šole IV Murska Sobota
V besedilu se čuti kritični um in bistro oko, za pravi namen pa že na uvodu tudi kanček humorja. V družinah, v katerih imajo šolarje, bi morala knjiga stati tam na polici z najbolj priljubljenimi kuharskimi priročniki. Starši bi lahko knjigo za najbolj jezične otroke kdaj pa kdaj uporabili tudi kot ultimativno referenco – kaj me sprašuješ, tamle preberi, vse piše. Potem se bova pa pogovarjala.
Marko Juhant, najbolj znani slovenski specialni pedagog
Z veseljem pozdravljamo knjigo, ki bo koristila staršem Junakov 3. nadstropja – otrok z rakom, ki so tudi otroci s posebnimi potrebami. Iskreno se zahvaljujemo avtorju, ki se je odločil avtorski honorar nameniti v dobrodelne namene našemu društvu oz. Junakom.
Urška Kolenc, predsednica društva Junaki 3. nadstropja
Verjamem in si hkrati želim, da bo avtor s tem obsežnim in preglednim pravnim kompendijem pravic slovenskem osnovnošolskem izobraževalnem sistemu odprl tudi in predvsem premisleke ter osvežitve tako pravnega kot tudi predvsem človeško etičnega in moralnega odnosa do lastnega in družbenega kapitala, ki ga v sebi nosi znanje ter z njim povezani načini ter pravila njihovega pridobivanja, usvajanja in utrjevanja.
Prof. dr. Simona Kustec, ministrica za izobraževanje, znanost in šport
Spoštovanja vredno delo, v katerem avtor na enem mestu pregledno predstavi celotni ustroj in delovanje slovenskega šolskega sistema, kot ga ‘občuti’ učenec v najrazličnejših okoliščinah. Zato je zelo koristen pripomoček za starše, ki kot zastopniki učenca v njem hitro najdejo osnovne odgovore na to, kako je kakšna stvar urejena, iz navedenih virov pa se lahko tudi podrobneje poučijo.
Prof. dr. Anton Meden, dolgoletni predsednik Zveze aktivov svetov staršev Slovenije
Verjamem, da bo pričujoči Vodnik pomembno prispeval k poznavanju, razumevanju in sprejemanju pravic otrok v osnovni šoli. Njegovemu avtorju se zahvaljujem za njegov osebni angažma in pripravljenost, da je te pomembne dokumente združil v publikacijo, ki bo dobrodošel pomočnik otrokom, stroki, staršem in širši javnosti.
Peter Svetina, varuh človekovih pravic
Vodnik je rezultat avtorjevega dolgoletnega raziskovanja šolskega prostora v luči šolskega prava. Uporaben bo vsem deležnikom vzgojno-izobraževalnega procesa, ker je vsebina zbrana na enem mestu in razumljiva tudi laikom.
Tanja Vincelj, ravnateljica Osnovne šole Lucij
Mnenja
Zaenkrat še ni mnenj.