Opis
V najzgodnejših letih, ko se na razredni stopnji osnovne šole še oblikuje osebnost otroka, bi morali biti še posebej pozorni na otrokovo uspešnost v šoli. Vsakemu učencu bi bilo potrebno za pozitiven razvoj njegove osebnosti omogočiti, da bi bil v šoli uspešen, kolikor je lahko. Pričujoča monografija je posvečena obravnavi šolske uspešnosti na začetku šolanja ter odpira nove poti, kako le-to izboljšati. Pozornost smo posvetili proučevanju otroka v obdobju poznega otroštva oziroma v obdobju mlajšega šolarja, to je med 6. in 11. letom starosti.
V prvem delu monografije se tako posvečamo obravnavi zakonitosti otrokovega razvoja v tem razvojnem obdobju, s poudarkom na obravnavi vloge gibalne aktivnosti kot dejavnika iz okolja, ki vpliva na posamezna področja razvoja. Sledi predstavitev dosedanjih znanstvenih izsledkov o vlogi gibalne aktivnosti na otrokov čustveni, socialni, kognitivni in telesni ter gibalni razvoj. V ta namen smo naredili pregled dosedanjih študij na tem področju. Podatke smo iskali v bazah Web of Science, Proquest, Science Direct in Taylor and Francis Group. Pričakovano smo ugotovili, da so najštevilnejše študije o vlogi gibanja v telesnem in gibalnem razvoju, sledijo spoznanja na področju povezav med gibalno aktivnostjo in kognitivnim razvojem, zelo malo raziskovalcev pa se dotika proučevanja povezav gibalne aktivnosti in čustvenega ter socialnega razvoja. Znanost je dokazala, da na področju kognitivnega razvoja gibalna aktivnosti vpliva na razvoj inteligentnosti ter predvsem osnovnih miselnih sposobnosti. Na področju čustvenega razvoja se odkrivajo povezave z razvojem otrokove samopodobe, manjšo prisotnostjo stresa, boljšim psihičnim počutjem in s tem preprečitvijo pojava depresije. Na področju socialnega razvoja pa ima gibalna aktivnost največji vpliv pri oblikovanju socialnih spretnosti (odnosi z drugimi, samokontrola, odgovornost, empatija, vključevanje v skupino), spolne vloge in značaja.
V drugem delu monografije predstavljamo rezultate lastne izvirne empirične študije o povezanosti med pogostnostjo, obliko in vsebino prostočasne gibalne aktivnosti in šolsko uspešnostjo, ki smo jo naredili v slovenskem prostoru na vzorcu 2023 desetletnih otrok.
Mnenja
Zaenkrat še ni mnenj.